Portal Info
Travel

دکتر شیخ الاسلامی دردیدار با خانواده سردار شهید شوشتری :

باید خانواده شهدا و ایثارگران در صحنه علمی نیز بدرخشند / تحصیلي  2600 دانشجوی شاهد و ایثارگر درواحد مشهد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به پاس قدردانی از مجاهدت‌ها و صبوری‌ خانواده معظم شهدا و ایثارگران با دو خانواده ی از شهدا و ایثارگرانی که دو تن از فرزندان آنان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستند ، دیدار و از آنان تجلیل کرد  .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد : دکتر شیخ الاسلامی در اولین دیدار سال 94 خود با خانواده دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ؛ با حضور در منزل سردارشهید شوشتری ، با تاکید بر اینکه تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران  وظیفه ما است، افزود : شهدا در راه  پاسداری ازاسلام و انقلاب از جان خود گذشتند بنابراین امیدواریم گوشه ای از جانفشانی آنها را جبران کرده  و ادامه دهنده راه آنها باشیم .
وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و کوشش های همسران شهدا و ایثارگران  درپرورش و تربیت فرزندانشان ، تصریح کرد : ما به همسران شهدا و جانبازان افتخار می کنیم چرا که آنها در ایثارگری همسرانشان نقش عمده ی داشتند.
وی با بیان اینکه خانواده شهدا همانطور که از لحاظ ایثارگری در جامعه می درخشند در حیطه علمی نیز بایستی بدرخشند ، تصریح کرد : با توجه به اینکه خانواده شهدا و ایثارگران دغدغه نظام و انقلاب را دارند ، یکی از اهداف این جلسات شنیدن نظرات و انتقادات و حل مشکلات آنها در دانشگاه است .
در این دیدار فرزندان سردار شهید شوشتری درباره برخی مسائل آموزشی و فرهنگی و فضای سیاسی دانشگاه  به بیان مطالبی پرداختند و دکتر شیخ الاسلام نیز در این خصوص توضحاتی داد و گفت : بنده شخصا تا کنون کسی را به عنوان سخنران به دانشگاه دعوت نکرده ام و همه اشخاص به دعوت تشکلهای دانشجویی به دانشگاه آمده اند .
وی با بیان اینکه از این پس مدیریت جلسات را به تشکلها واگذار خواهیم کرد ، تاکید کرد : معتقدم همه باید در فضای دانشگاه آزادانه صحبت کنند .
حجت الاسلام رسولی دراین بازدید با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران شمع و چراغ هدایت ما هستند اظهار داشت : امیدواریم دانشجویان شاهد و ایثارگر ارتباط گسترده تری با حوزه فرهنگی برقرار نمایند تا  از نظرات و پیشنهادات آنها در این حوزه استفاده کنیم .
وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی در دانشگاه در حال برگزاری است ،  افزود :  در رابطه با عفاف و حجاب طرح پنج مرحله ای را دست اقدام داریم که بزودی در دانشگاه اجرایی می شود . 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در دیدار با خانواده حسین زنگنه جانبار 50 درصد که دو فرزند وی دانشجوی واحد مشهد است ،  با تاکید بر ادامه تحصیل این دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلی  ،  افزود : شما بایستی با رشد  و پیشرفت علمی  همچون  پدرانتان برای کشور افتخار بیافرینید .
دراین دیدار آقای زنگنه دررابطه با برخی مسائل آموزشی و سیاسی در دانشگاه  به بیان مطالبی پرداخت .
دکتر شیخ الاسلامی درادامه گفت : آزادی بیان یکی از اصول ما است . اگر بهترین زندگی را داشته باشیم در نبود آن رشد نیافتیم .
وی بر روحیه نشاط دانشجویان در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت : دانشجویان باید در فضای پر نشاط دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.
حجت الاسلام عابدینی نژاد مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ابتدای این مراسم  با بیان اینکه کرامت و پاسداشت خانواده شهدا از آموزه های دینی ما است افزود : مجاهدان درراه خدا در اسلام ، نزد خداوند جایگاه رفیع دارند  لذا تکریم آنان ضروری است .

 

وی با اشاره به اینکه مجاهدان در راه خدا در ردیف اولیاء الهی قرار گرفته اند اظهار داشت : علی علیه السلام می فرماید؛ جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیا خاص خود گشوده است .

وی ادامه داد : بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران برای اولین بار در واحد مشهد توسط دکتر شیخ الاسلامی صورت می گیرد و این امر هم به دلیل علاقه ایشان به شهدا و جانبازان و احساس دین به خانواده های آنهاست .
وی اظهار داشت : در مدت کمتر از یکسال ریاست دکتر شیخ الاسلامی از 20 خانواده شاهد و ایثارگر واحد مشهد بازدید بعمل آمده است .
حجت الاسلام عابدینی نژاد تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد مشهد را  2600 نفر عنوان کرد و گفت : استفاده از نظرات و پیشنهادات دانشجویان و خانواده های آنها و حل مشکلات  این دانشجویان از نزدیک توسط ریاست دانشگاه از مهمترین اهداف این بازدید ها است .
در پایان این دو بازدید شیخ الاسلامی با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید شوشتری و حسین زنگنه (جانباز 50 درصد) تجلیل کرد .


Rock music
Magical travel